Κατάργηση τώρα του νόμου για την επάρκεια της ξένης γλώσσας!

Κατάργηση τώρα του νόμου για την επάρκεια της ξένης γλώσσας!

 Σάββατο, Νοεμβρίου 17th, 2012    8:29 πμ    Καταχώρηση από Μαρία Διαμαντοπούλου

 

Κατάργηση τώρα του νόμου για την επάρκεια της ξένης γλώσσας!

Της Πατρίκαλα Κων/νας -

Οι έλληνες απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα δεν έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν νόμιμα άδεια διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας για οικοδιδασκαλία, φροντιστήρια και ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, παρόλο που υποτίθεται , ότι γνωρίζουν επαρκώς τη γλώσσα, αφού είναι η μητρική τους, αλλά για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας αρμόδιοι είναι οι φιλόλογοι.

Για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στην Ελλάδα γιατί μπορούν να αποκτούν άδεια διδασκαλίας και επαγγελματικά δικαιώματα όσοι είναι κάτοχοι απλά του πιστοποιητικού γλωσσομάθειας Γ2 χωρίς πανεπιστημιακή εκπαίδευση κάνοντας χρήση του νόμου που ισχύει από το 1940, τη στιγμή που οι καταστάσεις και οι απαιτήσεις είναι τελείως διαφορετικές από εκείνη την εποχή, ενώ συγχρόνως χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί σε όλους τους κλάδους των ξένων γλωσσών δίνουν εδώ και χρόνια μάχη στην αγορά εργασίας και απαιτούν λογικά την κατάργηση του ανεπίτρεπτου αυτού καθεστώτος στο χώρο της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών;

Καθώς ο τομέας της μεθοδικής διδακτικής διαρκώς εξελίσσεται και προσφέρονται αξιόλογα μεταπτυχιακά προγράμματα πάνω σε αυτόν, συνεχίζουν να διδάσκουν στην Ελλάδα νόμιμα κάτοχοι πιστοποιητικών γλωσσομάθειας με τη λογική, ότι όποιος πιστοποιημένα γνωρίζει άριστα μια ξένη γλώσσα χωρίς επιστημονική κατάρτιση μπορεί να τη διδάξει αποτελεσματικά σε μαθητές και εάν αυτό ισχύει, γιατί το ίδιο το κράτος ενώ παρέχει αυτό το δικαίωμα στους κατόχους Γ2 στην ιδιωτική εκπαίδευση, δεν τους επιτρέπει τη διδασκαλία στο δημόσιο σχολείο;

Πατρίκαλα Κων/να ΠΕ 07

www.xenesglosses.eu

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
Κατάργηση τώρα του νόμου για την επάρκεια της ξένης γλώσσας!, 10.0 out of 10 based on 1 rating

2 Responses to “Κατάργηση τώρα του νόμου για την επάρκεια της ξένης γλώσσας!”

  1. Ο/Η nat λέει:

    Διαφωνώ κάθετα με τη λογική της ανάρτησης. Και όχι γιατί δεν διαθέτω πτυχίο, εκτός της επάρκειας, στη γλώσσα που διδάσκω εδώ και έξι χρόνια. Ούτε επίσης γιατί δεν τυχγάνει να έχω και μεταπτυχιακό… Διαφωνώ κάθετα, ακριβώς επειδή το να έχω στη διάθεσή μου τίτλους, ελάχιστα με βοήθησε στο να κάνω καλύτερα τη δουλειά μου.
    Γιατί δηλαδή ένας απόφοιτος ξενόγλωσσου τμήματος είναι πιο έτοιμος να διδάξει από έναν κάτοχο επάρκειας; δουλευόμαστε; Ή τελικά “στέκεται” σε τάξη, ή “στην αγορά” άνθρωπος που δεν έχει παλέψει να καταρτιστεί, μόνος, από συναδέλφους, από σεμινάρια, από όπου μπορεί… Και τελικά πώς είναι δυνατόν να απαξιώνεται μ’ αυτόν τον τρόπο η πείρα;
    Το χειρότερο όμως ως προς την οπτική της συγκεκριμένης ανάρτησης, είναι πραγματικά, ότι σε τέτοιες εποχές, μαζικής επίθεσης στον κόσμο της εργασίας, ακολουθεί την οπτική, διαίρει και βασίλευε… 3,56 ευρώ ωρομίσθιο στα φροντιστήρια… και θα τσακωθούμε ποιός θα το πρωτοπάρει…?! τί να πω… άφωνη.

    GD Star Rating
    loading...
  2. Ο/Η Αρεθα Ζυγουρη λέει:

    Κατανοω και τις δυο αναρτησεις. Και αυτος που εχει πτυχιο θελει να νιωθει οτι εχει αξια ο κοπος και οι σπουδες του και αυτος που δεν εχει πτυχιο θελει να νιωθει οτι εχει αξια ο κοπος και η προσπαθεια του. Ας μην τα παραγνωριζουμε. Ομως, επειδη εγινε λογος για “τετοιες εποχες” θα προσθεσω μια άλλη αποψη. Την αποψη που υποστηριζει το να προχωρησουμε επιτελους μπροστα, να ξεκολλησουμε απο τις αγκυλωσεις του παρελθοντος και κυριως να εχουμε λαβαρο μας την αξιοκρατια και την αξια αλλα και την αναγνωριση της αξιας του ικανου. Πιστευω πως σε αυτο δε θα διαφωνησει κανενας μας. Καλως ή κακως, (για το ευρυτερο φασα το πολιτισμενου κοσμου καλως) τα λεγομενα αντικειμενικα κριτηρια εμπεριεχουν και απαιτουν καποιες πιστοποιησεις (πτυχια, διπλωματα κλπ) που να επισφραγιζουν τις γνωσεις μας γυρω απο ενα αντικειμενο. Με ολο το σεβασμο αλλα και την λογικη αμφισβητηση που μπορει να εχει καποιος για την εμπειρια καποιου αλλου, δεν μπορω να θεωρησω πως ενα πτυχιο πανεπιστημιου ή μεταπτυχιακο πιστοποιει την ιδια γνωση ενος αντικειμενου, συγκεκριμενα τη γνωση μιας ξενης γλωσσας οσο κανει και ενα πτυχιο γλωσσομαθειας επιπεδου Γ2. Αναμφιβολα, μπορει να υπαρχουν περιπτωσεις που η αξια και η ικανοτητα του ατομου/καθηγητη, με τα χρονια-λογω εμπειριας ή ενασχολησης- να ειναι μεγαλυτερη στη δευτερη περιπτωση. Αντικειμενικα ομως αν πρεπει να ξεκινησουμε απο το πρωτο σκαλοπατι, ενα πτυχιο πανεπιστημιου προϋποθετει περισσοτερες και πιο εξειδικευμενες γνωσεις και εξετασεις απο ενα πτυχιο γλωσσομαθειας που για λογους κρατικης αρτηριοσκληρωσης το εξισωνει με το πρωτο βασιζομενο σε αλλες εποχες και αναγκες. Αν ακολουθησουμε αλλη λογικη, οπου ας δεχτω οτι η πειρα, η προσωπικη ενασχοληση και καταρτιση συμβαλλουν σημαντικα τοτε “σε τετοιες εποχες, μαζικης επιθεσης στον κοσμο της εργασιας” δε θα επρεπε να υπαρχει περιορισμος στο να προχωρησουν οι κατοχοι της επαρκειας και σε διεκδικηση θεσεων εργασιας ως καθηγητες σε σχολεια ή πανεπιστημια. Γιατι να μην κανουν κι ενα Συλλογο Επαρκιουχων που να διεκδικει ακριβως αυτο απο το Κρατος;
    Η αλήθεια ειναι, ολοι γνωριζουμε, και οι μεν και οι δε, οτι κατι τετοιο ειναι ανεδαφικο, κατι τετοιο δεν μπορει να σταθει σε ενα συγχρονο ευρωπαϊκο και παγκοσμιο εκπαιδευτικο και εργασιακο περιβαλλον οπου δεν μπορει να εισαι ο,τι δηλωνεις αλλα ο,τι εχεις κατακτησει μεσα απο συγκεκριμενα βηματα εκπαιδευσης και πιστοποιησης. Δεν ειναι δικη μου αποψη ή κανονας, είναι αυτο που ισχυει σε ολα τα εκπαιδευτικα ιδρυματα του κοσμου. Και τελος, σιγουρα, δεν ειναι ολοι ιδιοι και δεν μπορουμε να γενικευουμε. Απο τη στιγμη που καποιος απαιτει την αναγνωριση της εμπειριας του και δυσανασχετει με την απαξιωση της, θεωρω αυτονοητο οτι με την ιδια θερμη θα προασπιζεται και την αξια της γνωσης και των σπουδων. Κανενας μας δε μπαινει σε λογικες υπεραπλουστευσης και ισοπεδωσης. Η αποψη αυτη ειναι προσωπικη αλλα θεωρω πως και ο Συλλογος συμμεριζεται πολλα απο οσα παρατιθενται εδω…

    GD Star Rating
    loading...

Γράψτε ένα σχολιο

 

Υπενθυμηση συνθηματικού